Fordulópont

 2011.03.10. 23:47

Az utóbbi hetekben jelentősen alábbhagyott a kezdeti lendületem.

Éreztem, hogy sok túl sok időmet veszi el a rengeteg olvasás.
Éreztem, hogy hiányzik a szakmai háttér, általánosságokban meg nem igazán jó írkálni.
Éreztem, hogy bizonyos megfogalmazások, állítások nem állnák meg a helyüket egy szakmai vitában valakivel, aki ért hozzá (bár nagyon nem lőttem mellé...)

Végül látom, hogy az egész témát körüllengi a politika, ami szerintem egy nagy adag hígfolyós történet (volt és egyre inkább az).

Egy jó példa rá a jelenlegi alkotmányozás és társult dolgai, amiről pl. Török Gábor írt egy érdekes szösszenetet: 

"...

Talán nem érdektelen röviden áttekinteni, hogy egy hipotetikus 2014-es politikai változás után milyen "csapat" várna az új többségre:

Köztársasági elnök: A tervezet érdemben nem változtat az intézményen. Ha Schmitt Pál kitölti a mandátumát, 2015-ben kerülhet sor elnökválasztásra. Ha mondjuk 2013-ban valamilyen ok miatt lemondana, és a mostani parlament új elnököt választana, a következő parlamentnek 2018-ig együtt kellene élnie az államfővel.

Alkotmánybíróság: A hatályos szabályozással szemben – amelynek értelmében a bírók maguk közül választanak három évre elnököt - a tervezet a parlament hatáskörébe vonja a testület elnökének megválasztását. Az elnök megbízatása ráadásul az alkotmánybírói megbízatása megszűnéséig tartana: azaz ezek alapján például Stumpf István – aki minden bizonnyal nem lenne esélytelen egy parlamenti szavazáson - akár2019-ig is az AB elnöke lehetne.

Ügyészség: A fontos alkotmányos változások itt már tavaly megtörténtek: a legfőbb ügyész korábbi 6 évre szóló, feles többséghez rendelt megválasztása 9 évre és kétharmados többségre emelkedett. Mindez azt jelenti, hogy Polt Péter 2019-igbiztosan hivatalban maradhat, s ha utódját nem sikerül majd a szükséges széles konszenzussal megválasztani, akár egészen 70 éves koráig az ügyészség vezetője lehet.

Nemzeti Bank: A tervezet a mostani 6 évről 9 évre emeli a jegybank elnökének megbízatását, azaz a 2013-ban, Simor András hivatali idejének lejártakor a miniszterelnök által vezetőnek javasolt személy – például Járai Zsigmond - 2022-igkapna mandátumot.

Állami Számvevőszék: Itt marad a korábbi 12 éves mandátum, azaz a tavaly megválasztott Domokos László szintén 2022-ig állhat az intézmény élén.

Költségvetési Tanács: A költségvetési eljárásban vétójogot („előzetes hozzájárulás”) kapó intézmény élére a köztársasági elnök 6 évre nevez ki: a pár hete kinevezett Járai Zsigmond így elméletileg 2017-ig állhat az intézmény élén, ha 2013-ban esetleg átigazol a jegybank élére, utódja 2019-ig kaphat mandátumot.

... "

 

Így végül döntöttem: nem ásom bele magam mélyebben. Nem ezzel fogok értéket teremteni, hanem inkább azzal, amihez valóban értek.

 

Folytatom-e a blog-ot?
Szerintem igen. Nem ígérem biztosan, még kell hozzá egy kis löket. De teljesen másról fogok írni, mint eddig.

És mi köze ennek a nyugdíjhoz?
Az, hogy arról szeretnék írni, hogyan lesz nyugdíjam attól függetlenül, ki milyen baromságot művel az állam élén!

Azt gondolom, vagyok annyira céltudatos, foglalkozom annyi előre mutató dologgal, ami impulzust tud adni másoknak. Nem jó csak keseregni, mérgelődni, hanem "önmegvalósítani" kell. Minél többen vagyunk ilyenek, annál inkább esélyünk lesz a léhűtők helyett normális emberekkel együtt élni!

A viszont látásra...

A bejegyzés trackback címe:

https://fidesznyugdij.blog.hu/api/trackback/id/tr452729652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása